onsdag 13. januar 2010

Mitt barn

" Herren er min hyrde, jeg mangler ingen ting"
Salme 23.1

Kjaere barn:
Hva om noen tilbood deg hva som helst du ville ha? Hva ville du be om?
Ville det bli en lekker bil, en kjaereste med utseende som en filmstjerne eller aa bli verdensberoomt?

Ikke mange mennesker ville si: "Nei, takk. Jeg oonsker meg egentlig ikke noe akkurat naa. Gud passer paa meg og gir meg det jeg trenger. Det er nok."
Vel, kanskje du ikke kan forestille deg at du ville si noe slikt. Men jeg vil at du skal faa et glimt av hvor fantastisk det ville vaere aa kjenne Meg paa denne maaten. Aa leve uten bekymring- bare stole paa at Jeg ville fylle alle dine behov. Det er ikke umulig, vet du.

Det aa vaere trygg og stole paa at Jeg vil forsoorge deg er nookkelen til et liv i tilfredshet. Og Jeg oonsker aa moote mer enn bare dine fysiske behov. Jeg oonsker aa gi deg det ditt hjerte lengter etter- betingelsesloos kjaerlighet som ikke tar slutt. La Meg vaere nok for deg.

Din Hyrde,
Gud

(tatt fra andaktsboken, e-mail fra Gud)


Denne andakten har truffe oss veldigt her nere. Det blei lest naar me trengte det paa det meste. Tenk at me har ein saa fantastiske Far. Tenk at han har betingelsesloos kjaerlighet for oss. Det e flott det :)


De daakk savne:)

6 kommentarer:

Inger Brit sa...

Ja dåkk får jammen se kordan det e å stola på vår Himmelske Far. Godt at dokk kan venda dokk te Han. Håbe mange, mange andre der nede og får bli kjent med Jesus.

Me følge dokk på bloggen og kose oss når med lese og ser bilder.

I dag traff eg mor te Stine og me hadde ein koselige prat om jentene våre (adle fem).

Klem fra IB

Kristian sa...

Hei,
Dette var fine ord, ingenting er bedre enn å stola på Jesus.

Bless! Me ber for dokke heile gjengen Marie.

Kristian som sitter å kjeder seg på et hotell i Bergen...

Anonym sa...

Det e så sant så sant, flott innlegg jenter!
Me e glede oss te ei heile helg i lag me dokker!!!<3<3
ps: vaskemaskinar e reservert;-)

- Stine&Signe

Anonym sa...

Hei jenter
Det er godt å få legga alt i Jesu hender.Koslig å se bilder og høre fra dokke.Ber og tenker på dokke.

Klem mammen på Syre.

IngridThereseMarie sa...

Hallo folkens :)
Me sette kjempe store pris paa at daakk ber for oss. Det har me faatt erfart hjelpe :) Gud e med oss, virkeligt :)

Tusen, tusen takk for all forboonn :)

"For en Gud vi har, en fantastisk far, for av naade gitt oss vi faar kalles barn. EVIG vennskap har vi med gud den allmektige"

"Hvilken venn vi har i Jesus!
Alt han vet og alt formår.
Tyngste byrde han oss letter,
når i bønn til ham vi går."

IngridThereseMarie

astrid sa...

D va ein knallbra mail og tenk at Gud e så fantastisk!!!! Me ber for dokker og daniel tar med alle jentene og ungane te tante marie i sin bønn;) Bless!!